انواع طراحی لوگو
نوشته شده توسط : بنرساز

انواع طراحی لوگو

 

انواع طراحی لوگو

طراحی لوگو در مدل های مختلفی صورت میگیره که هر کدوم ویژگی های خودش رو داره.قبل از طراحی بهتر است ابتدا بدانیم چند نوع لوگو وجود دارد و چه تفاوتهایی دارند و سپس مشخص کنیم که ما کدامیک را می خواهیم.

سه نوع اساسی لوگو وجود دارد:

۱-لوگو تصویری:این نوع لوگو، در واقع یک شکل می باشد که به نام، موضوع فعالیت و یا مفاهیم مرتبط دیگری اشاره می کند. این سبک بهترین سبک لوگو از نظر ما می باشد زیرا یک شکل ساده براحتی در ذهن ثبت خواهد شد و فارغ از اینکه بیننده از چه کشور و با چه زبانی به آن نگاه می کند، بخوبی با او ارتباط برقرار می کند. در واقع این نوع لوگو میتونه سمبل یا نماد آن شرکت باشد.

۲-انواع لوگوهای نوشتاری :لوگوهای نوشتاری به این گونه است که نام برند، سایت، محصول یا… به صورت سفارشی طراحی می شود. یعنی از فونت آماده استفاده نمی شود و تک تک حروف آن به شکلی زیبا و منحصربفرد طراحی می شود و یا با تغییر یک یا چند حرف بصورت خلاقانه مفهومی را می رساند. پیشنهاد میکنم مقاله تایپوگرافی در طراحی لوگو که مرتبط با تایپوگرافی لوگو و اصول آن است را مطالعه کنید.

انواع طراحی لوگو

۳-لوگوهای ترکیبی:همانطور که از نام آن پیداست لوگوهایی که ترکیب تصویر و نوشتار (لوگوتایپ) را به همراه دارند لوگوهای ترکیبی نامیده می شوند. در لوگو ترکیبی تصویری به عنوان نماد برند و نوشتار منحصربفرد و اختصاصی برای نام برند طراحی می شود حتی بسیاری از برند ها در کنار لوگو-تصویر و لوگوتایپ، حرفنماد هم طراحی کرده و متناسب با نوع امور تبلیغاتی و گرافیکی از یکی آن ها استفاده می کنند .

در لوگو ترکیبی باید سعی شود طراحی به گونه ای باشد که هارمونی نوشتار و تصویر با یکدیگر هماهنگ باشد. به عنوان مثال تصویری که در قالب دایره یا خطوط منحنی طراحی شده اگر لبه های حروف نوشتار آن هم گرد و منحنی باشد زیباتر جلوه خواهد داد.

انواع طراحی لوگو

لوگو-ترکیبی

 

 

انواع لوگو را در پنج دسته تقسیم بندی می کنیم:
نماد یا آیکون

انواع لوگو

این نوع از لوگو ها از نظر ارتباط برقرار کردن با مخاطب و ماندگاری در ذهن بهترین نوع لوگو می باشند. لوگو نماد در واقع یک شکل می باشد که به موضوع فعالیت یا سایر مفاهیم مرتبط اشاره دارد.
نوشتاری یا لوگوتایپ

انواع لوگو

در این نوع لوگو معمولا نام برند مورد نظر با استفاده از یک فونت خاص طراحی می شود و به عنوان لوگو مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی در طراحی لوگو تایپ با استفاده از خلاقیت می توان تغییرات ایجاد کرد که لوگو خاص و جذاب شود.
حرف نماد یا مونوگرام

انواع لوگو

این مدل از لوگو ها با استفاده از حرف اول برند طراحی می شوند. استفاده از این مدل لوگو زمانی رایج است که نام برند بسیار طولانی است و یا به سختی خوانده می شود. مونوگرام ها نیز به راحتی به ذهن مخاطبان سپرده می شود.
انواع طراحی لوگو
لوگو ترکیبی

انواع لوگو

در این نوع از لوگو یک یا چند نوع از انواع لوگو هایی که در بالا گفته شد به شکلی خاص در کنار هم قرار می گیرند و ترکیب می شوند.
لوگو کلاسیک

انواع لوگو

این نوع از لوگو معمولا با استفاده از جزئیات بسیار به صورت درهم و پیچیده طراحی می شود و مهم ترین اصل یعنی طراحی لوگو ساده مورد توجه قرار نمیگیرد. لوگو های کلاسیک به دلیل پیچیدگی سخت به به ذهن سپرده می شوند و  چون شلوغ هستند در سایز های بسیار کوچک قابل تشخیص نیستن
 
انواع طراحی لوگو




:: برچسب‌ها: انواع طراحی لوگو ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: